Пояснена причина самої страшної катастрофи на Землі

Опубликованно 06.10.2018 12:30

Пояснена причина самої страшної катастрофи на Землі

Вчені Центру петрографічних і геохімічних досліджень у Франції з'ясували, яким чином вулканічна активність в Сибіру близько 252 мільйонів років тому стала настільки сильною, що призвела до масового пермському вимирання. Виявилось, що живі організми масово вимерли з-за вивільнення парникових газів, які зберігаються у літосфері Землі. Про це повідомляє видання Science Alert.

Масове пермське вимирання або Велике вимирання є наймасштабнішою екологічною катастрофою в історії Землі. Вважається, що вона сталася через вилив величезних об'ємів магми по всій Східно-Сибірській платформі. В результаті зникли 96 відсотків морських видів, 73 відсотка видів наземних хребетних, а також 83 відсотки видів комах. За оцінками вчених, збіднення біологічного різноманіття тривало 60 тисяч років.

Вулканічна активність, яка супроводжувалася викидами попелу і газів, призвела до виснаження озонового шару і розігрівання атмосфери Землі. Однак, за розрахунками вчених, обсягів летких речовин, випущених при виливі магми, було недостатньо для різкої зміни клімату.

Дослідники вивчили сибірські перидотіти — породи, які містяться у верхній частині мантії Землі і викидаються на поверхню з виверженнями вулканів. Перидотіти зустрічаються у вигляді ксенолітів — уламків гірської породи, захоплених магмою. Вік аналізованих зразків досягав 160-360 мільйонів років.

Виявилося, що найдавніші породи містили велику кількість галогенів, в тому числі хлор, бром і йод. Ці елементи зустрічаються в морській воді і потрапляють в мантію під час занурення океанічної кори під континентальну в зонах субдукції. При цьому у більш молодих породах кількість галогенів різко падає. Це вказувало на те, що величезні обсяги летких сполук (близько 70 відсотків від їх загальної кількості) були звільнені при великому катастрофічному події, яка сталася близько 250 мільйонів років тому. Таким чином, містять галогени речовини були викинуті в атмосферу і вплив на глобальну кліматичну систему.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйтесь!