Походження Місяця пояснили космічним пончиком

Опубликованно 11.03.2018 03:15

Походження Місяця пояснили космічним пончиком

Учені Каліфорнійського і Гарвардського університетів запропонували нову версію формування Місяця замість існуючої. Згідно з результатами теоретичного моделювання, супутник Землі утворився всередині синестии — хмари газу і розплавленої породи, за формою нагадує пончик або еритроцит. Стаття астрономів опублікована в Journal of Geophysical Research: Planets. Коротко про зміст роботи розповідається в прес-релізі на EurekAlert!.

Синестия як нова різновид планетарних тіл була запропонована в 2017 році американськими фізиками Симоном Локом (Simon Lock) і Сарою Стюарт (Sarah Stewart). Моделювання показало, що ці об'єкти виникають, коли кутова швидкість обертання на екваторі перевищує орбітальну швидкість. Це можливо при зіткненні двох быстровращающихся об'єктів. Вчені вважають, що Земля в минулому також представляла собою синестию, коли в неї врізалася блукаюча планета завбільшки з Марс.

Планети у вигляді синестии можуть існувати кілька сотень років, після чого починають переходити в сферичну форму. Однак всередині неї можливе утворення інших небесних тел.

Дослідники вважають, що Місяць сформувалася з шматків розплавленої породи біля поверхні земної синестии при температурі 2-3 тисячі градусів Цельсія. При цьому розмір самого «пампуха» поступово зменшувався, в результаті чого «зародок» Місяця, оточений своїм власним хмарою розплавленої породи, поступово вийшов з синестии. Ця модель пояснює невелике розходження хімічного складу порід Землі та її супутника тим, що останній втратив летючі елементи, які легко випарувалися з-за високих температур.

У грудні 2017 року астрономи Паризького інституту геофізики показали, що популярна гіпотеза про походження Місяця, згідно з якою остання утворилася в результаті зіткнення Землі з планетою Тейей завбільшки з Марс, не може пояснити мінеральний склад супутника. Комп'ютерна модель показала, що планета-мандрівник повинна була бути набагато менше.Більше важливих новин в Telegram-каналі «Стрічка дня». Підписуйся!